Under en trasaksjon vil en låsmekanisme fastlåse kortet i kortleseren intill transaksjonen er utført og du vil under hele prosessen kunne se ditt kort i kortleseren.
Hvordan får jeg tilgang til min saldo?
Saldo vil du kunne motta ved å kontakte din bank direkte eller gjennom nettbank.
Fikk ikke ut penger
Fikk du ikke ut penger kan dette skyldes at disponibelt beløp er mindre enn ønsket uttak.
Hvem skal jeg kontakte når jeg har problemer med mitt uttak?
Vi anbefaler at du tar kontakt med din bank når du har spørsmål eller problemer med ditt uttak.
hvor mye kan jeg ta ut i minibank?
Dette avhenger av avtalen du har med din bank, men normalt er dette NOK 10 000 per uke og maks NOK 4000 per uttak.
Hvorfor virker ikke mitt kort?
Det kan være flere grunner til at kortet ikke virker. Det du bør sjekke før du eventuelt kontakter din bank er:
• Korrekt inntasting av PIN-kode
• Kortets utløpsdato
• Tilstrekkelig kreditt på kortet/ konto
Maskinen er tom for penger
Minibanken gjør anvendelse av Loomis som transportør av penger. Av hensynyn til pengetransport kommuniseres ikke eksakt tidspunkt for kontantpåfyll. Minibankene monitoreres 24 timer i døgnet og pengetransport eller servicetekniker bestilles umiddelbart fra Euronet ved behov. Publikum trenger ikke å melde i fra i de tilfeller minibanken er ute av drift.
Vil det være kostnader/gebyr på uttaket mitt?
Euronet følger de til enhver tid norske regulatoriske krav. Etter den siste regulatoriske utviklingen vil du bli belastet et uttaksgebyr på våre minibanker. Dette gebyret kommer i tillegg til eventuelle andre gebyr fra din bank/kortusteder. Gebyrert vil bli lagt til transaksjonsbeløpet og belastet din konto.
Gebyrert vil fremkomme tydelig på skjermen før det endelige uttaket godkjennes, slik at du som kunde har mulighet til å godkjenne eller avbryte transaskjonen.
Hva slags korttyper godtar Euronet-minibanken?
Euronet godtar følgende kortmerker: Alle VISA-kort inkludert VPay, PLUS, Electron, alle MasterCard-merkekort inkludert Maestro og Cirrus, JCB, CUP/UPI (China Union Pay), ServiRed og AMEX.
Hva er det maksimale beløpet som kan tas ut per dag?
Grensen for daglige beløp som kan tas ut eller antall daglige transaksjoner i minibanker og salgssted-transaksjoner (POS) bestemmes av hver bank og ikke av Euronet. Det kan variere i henhold til kortets opprinnelse og korttype. Kortutstederen kan gi deg mer informasjon om dette.
Hvem er ansvarlig når minibanken er ute av drift?
Euronet. Hvis det er et problem med minibanken, skal du umiddelbart ta kontakt med Euronet-kundeserviceteamet, så skal de utføre nødvendige handlinger for å reparere minibanken så fort som mulig. Kundeservicenummeret til Euronet er +47 80069 664
Kortet mitt ble slukt. Jeg vil ha det tilbake … kan du returnere det til meg?
Når et kort slukkes, skjer det vanligvis på forespørsel av banken som utstedte kortet eller på grunn av en feil korteieren gjorde (f.eks. korteieren tok ikke kortet tilbake i tide og kortet ble slukt av sikkerhetsmessige grunner). Euronet kan dessverre ikke returnere slukte kort til korteieren da vi er underlagt regelverket til kortutstederen, og kortordningsregler som bestemmer prosedyrene for sluk/destruksjon av kort. Ta umiddelbart kontakt med Euronet kundeservice og med banken din for å få videre instrukser.
Pengene kom ikke ut og kontoen min er debitert. Hvordan får jeg pengene tilbake?
Ta kontakt med Euronets kundeserviceteam og med banken for å informere dem om hendelsen. De to enhetene skal samarbeide for å rette opp i problemet. Kundeservicenummeret til Euronet er +47 800 69 664
Skreddersy informasjonskapslene dine
Erklæring om informasjonskapsler
Informasjonskapsler er små tekstfiler som kan brukes av et nettsted til å gjøre en brukers opplevelse mer effektiv.
Loven sier at vi kan lagre informasjonskapsler på enheten din hvis de er strengt nødvendige for driften av dette nettstedet. For alle andre typer informasjonskapsler trenger vi din tillatelse.
Dette nettstedet bruker forskjellige typer informasjonskapsler. Noen informasjonskapsler er plassert av tredjepartstjenester som vises på sidene våre.
Når du bruker vårt nettsted kan du forbedre ytelsen og din opplevelse ved å tillate oss å lagre og innhente informasjon på din nettleser. Denne informasjonen kan inkludere skreddersydde innstillinger du har valgt på nettstedet og informasjon om deg og din enhet. Hvis du vil lese mer, kan du lese vår informasjonskapselpolicy.
Kategori
Status
Helt nødvendig
Helt nødvendige informasjonskapsler er påkrevd for driften av vårt nettsted og kan ikke slås av.
De brukes vanligvis bare som resultat av handlinger du utfører på nettstedet, som f.eks. valg av personverninnstillinger, logge inn på en konto eller be om tjenester. Hvis du manuelt blokkerer eller sletter disse informasjonskapslene, vil deler av nettstedet ikke fungere som det skal. Disse informasjonskapslene lagrer ingen personlig identifiserbar informasjon.
Required
Analytisk
Analytiske informasjonskapsler hjelper oss med å tilby deg en bedre brukeropplevelse slik at vi kan telle antall besøk og bestemme hvor brukere som deg kommer fra. Disse informasjonskapslene hjelper oss med å avgjøre hvordan vi forbedrer ytelsen til nettstedet vårt når vi gjør endringer og oppdateringer. Hvis du ikke melder deg på, blir det vanskeligere å identifisere ytelsesforbedringer.